Strona główna  .  O nas  .  O statku  .  Cennik  .  Kontakt    



!!! OFERTA SPECJALNA DLA SZKÓŁ I NAUCZYCIELI !!! czytaj więcej >>>

OFERTA

PRZYSTAŃ
tu jesteśmy

TRASY REJSÓW

CENNIK

KONTAKT






FIRMA



z siedzibą w Kędzierzynie – Koźlu, będąca armatorem statku wycieczkowego „SILESIA”,
przedstawia ofertę skierowaną do osób indywidualnych i grup zorganizowanych pragnących odbyć atrakcyjną i niecodzienną wycieczkę.


SEZON ŻEGLUGOWY 2021

REJSY OGÓLNODOSTĘPNE

 ODBYWAĆ SIĘ BĘDĄ W NIEDZIELE Z PRZYSTANI W STOCZNI "DAMEN"
Kędzierzyn-Koźle, ul. Stoczniowców 2
 
1. godz. 15.00
2. W przypadku dużej ilości zgłoszeń odbędą się dwa rejsy: o godz. 11.00 i 14.00

Rejs trwa 3 godziny
Trasa rejsu: Stocznia "Damen" - Odra - Port Koźle -
Kanał Gliwicki - śluza Kłodnica - śluzowanie - powrót na Odrę -
Januszkowice - starorzecze Odry - Stocznia "Damen"
Opłata: 50 zł - osoba dorosła, 40 zł - dzieci od 3 do 18 roku.
Więcej o trasie i atrakcjach rejsu

PROSIMY OKONTAKT TELEFONICZNY I REZERWACJĘ MIEJSC
(77) 481 50 27, 500 201 389


 Wymagana minimalna liczba  uczestników rejsu - 50 osób.

********

GRUPOM ZORGANIZOWANYM PROPONUJEMY CZTERY TRASY REJSÓW
TRWAJĄCYCH OD 2,5 DO 5 GODZIN
 
Jako miejsce rozpoczęcia rejsu rekomendujemy przystań przy nabrzeżu stoczni "DAMEN".
 Alternatywnie, po wcześniejszym uzgodnieniu, możliwe jest rozpoczęcie rejsu w przystani YC "Szkwał"

zobacz lokalizację przystani
 
WARIANT 1
 
Stocznia Damen (lub YC "Szkwał"- zabytkowa śluza na Odrze) - Port Koźle - Kanał Gliwicki - przejście śluzy Kłodnica (śluzowanie) - powrót na Odrę - starorzecze Odry w Januszkowicach - Stocznia Damen

Pokonanie ponad dziesięciometrowej różnicy poziomów wody jest wydarzeniem, które z pewnością dostarczy wielu długo pamiętanych wrażeń. Na uwagę zasługuje malownicze starorzecze Odry z widokiem na Górę św. Anny.
 
Czas trwania rejsu - 2,5 godziny.
Koszt rejsu niezależnie od liczby uczestników - 1890 zł z VAT










WARIANT 2 - tylko ze Stoczni Damen

Stocznia Damen - w dół Odry - starorzecze Odry w kierunku jeziora Srebrnego - powrót na Odrę i dalej do śluzy Januszkowice (bez śluzowania) - powrót. 

Bardzo interesujące i malownicze starorzecze Odry niegdyś stanowiło główne koryto rzeki.

Czas trwania rejsu - 3 godziny.  
Koszt rejsu niezależnie od liczby uczestników - 2268 zł z VAT



WARIANT 3

Stocznia Damen (lub YC "Szkwał"- zabytkowa śluza na Odrze) - Port Koźle - Kanał Gliwicki - przejście śluzy Kłodnica (śluzowanie) - syfon Kłodnicy - powrót.

Przepust syfononowy dla rzeki Kłodnicy pod Kanałem Gliwickim jest jedną z niewielu takich budowli
 hydrotechnicznych w Europie i jedną z dwóch w Polsce.

Czas trwania rejsu - 3,5 godziny.
Koszt rejsu niezależnie od liczby uczestników - 2646 zł z VAT



WARIANT 4
 
Stocznia Damen (lub YC "Szkwał"- zabytkowa śluza na Odrze) - Port Koźle - Kanał Gliwicki - przejście śluzy Kłodnica (śluzowanie) - syfon Kłodnicy - przejście śluzy Nowa Wieś - Blachownia , początek Kanału Kędzierzyńskiego - powrót.

Kanał Kędzierzyński powstał na bazie rozpoczętej w 1938 roku budowy Kanału Dunaj - Odra - Łaba. Widoczne zakłady chemiczne w czasie wojny produkowały benzynę syntetyczną i były celem nalotów prowadzonych przez XV Armię Powietrzną Stanów Zjednoczonych.
 
Czas trwania rejsu - 4,5 do 5 godzin.
Koszt rejsu niezależnie od liczby uczestników - 3402 zł z VAT



ZAPRASZAMY


Źródło Odry znajduje się na terenie Republiki Czeskiej na Pogórzu Kozłowskim w obszarze Niskiego Jeseniku u podnóża Góry Fidłowej, a dokładniej w Lesie Odrzańskim. Płytkiej przełęczy z rozległymi torfowiskami, gdzie Odra bierze swój początek, należy szukać między gminą Kozlov i nieistniejącą już wioską Worboszl. Chcąc dotrzeć do źródła Odry należy pamiętać, że miejsce to położone jest na terenie poligonu wojskowego Libava. Już zawczasu jesteśmy informowani że:"Przejście do źródła Odry dozwolone jest w soboty, niedziele, dni wolne od pracy, dni świąteczne tylko po wyznaczonej czerwonej trasie"


więcej zdjęć > > >
   
    Od źródła w Górach Odrzańskich do gminy Mankowice ma charakter rzeki górskiej, a w dalszej części, do Ostrawy, koryto rzeki tworzy liczne meandry. Na odcinku Ostrawa - Bogumin bieg rzeki został uregulowany, a pierwotne meandry zachowały się w pasie przygranicznym z Polską, zwłaszcza w okolicy ujścia Olzy. Najstarszą pozostałością po dawnych pracach regulacyjnych jest przekop przez meander z roku 1558. Dolina Odry była i jest nadal wykorzystywana rolniczo. Dogodne warunki pozwalały na zakładanie stawów rybnych, a wody Odry służyły do napędu kół młyńskich. Zachowane nieliczne młyny są dziś objęte ochroną prawną. 
 

zobacz więcej zdjęć

        W pobliżu Klokočůvka nad brzegiem Odry znajduje się skała w zagłębieniu której umieszczona jest figura Matki Boskiej z Dzieciątkiem. Z miejscem pielgrzymek zwanym Panna Maria ve skale (Mariastein) związana jest legenda wg której w czasie wojen szwedzkich w tym miejscu cudownie został uzdrowiony śmiertelnie ranny żołnierz. Wieść o tym wydarzeniu rozeszła się po okolicy. Młynarz ze Spalova na skale umieścił obraz Matki Boskiej. Po zbudowaniu kościoła w Spalovie obraz został umieszczony w jego ołtarzu. Wielokrotnie obraz w tajemniczy sposób znikał i był odnajdywany na skale w poprzednim miejscu. 
 


STATKI WYCIECZKOWE NA ODRZE
I KANALE GLIWICKIM

    Statek ‘SILESIA’ kontynuuje działalność rekreacyjno turystyczną rozpoczętą jeszcze na początku XX wieku. Wówczas to na Odrze w Koźlu, a potem na Kanale Gliwickim pojawiły się statki ‘białej floty’.



Parowiec 'Amalie' na tle
 góry Św. Anny




    Najbardziej znane i do dziś pamiętane są statki ‘Neptun’ i ‘Tryton’, które do końca lat osiemdziesiątych uw. odbywały rejsy z Gliwic, w tym również do Koźla. Jako pierszy wycofany został 'Neptun"



Wkrótce potem zawieszono rejsy 'Trytona'. Oba statki w roku 1993 zostały sprzedane do Holandii.




Z PRYWATNEGO ARCHIWUM Leonarda Seichstera

    Dzięki prywatnym zbiorom kolekcjonerów możemy zobaczyć flotę rzeczą, której czas już minął.



Pociąg holowniczy prowadzony przez holownik parowy w pobliżu Pławniowic.



Holownik 'Turawa' około ruku 1954 na Kanale Gliwickim.



Design by Janusz Niemczuk    Copyright © 2011 by "Canal-Trans"
kanal.gliwicki@gmail.com            -----            k.m.t.banasik@wp.pl  
Aktualizacja: luty 2020