Nawigacja

Pogoda





Design by Janusz Niemczuk    Copyright © 2011 by "Canal-Trans"
kanal.gliwicki@gmail.com            -----            k.m.t.banasik@wp.pl  


 Oferta

 Przystań - tu jesteśmy

 Trasy rejsów

 Cennik

 Kontakt
    Strona główna  .  O nas  .  O statku  .  Cennik  .  Kontakt    
zobacz więcej zdjęć

Statek, noszący obecnie nazwę "Silesia" (ex "The Bluecity Queen"), zbudowany został wroku 1908 w holenderskiej stoczni Van Damm i przeznaczony był do bieżącej obsługi portu. Jest to jeden z najstarszych, pływających obecnie po polskich wodach śródlądowych, statków. W roku 1928 został przebudowany na statek pasażerski. Podczas kolejnej modernizacji, w latach sześćdziesiątych, otrzymał górny pokład.
W 2010 roku statek przeszedł pomyślnie badania techniczne spełniając wszelkie wymogi przepisów jakie stawiane są jednostkom przeznaczonym do obsługi ruchu pasażerskiego. Zakupiony i sprowadzony do Koźla, od sierpnia 2010 roku do końca sezonu odbywał rejsy po Odrze i Kanale Gliwickim wzbudzając ogólne zainteresowanie. W miesiącach zimowych 2010/2011 statek został poddany kolejnemu remontowi współfinansowanemu z funduszy unijnych przez Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki. Podczas remontu kadłub statku został gruntownie oczyszczony i pomalowany, przeprowadzono również kontrolne pomiary grubości blach.
Dla wygody pasażerów poszerzone zostało zejście na dolny pokład, który został gruntownie zmodernizowany. Dolny, zamknięty, pokład posiada ogrzewanie, przydatne w miesiącach chłodniejszych, natomiast latem przed upałem chronić będzie klimatyzacja i szyby termoizolacyjne w oknach. Wyposażenie i wystrój zaaranżowano głównie przy użyciu rożnych gatunków drzew egzotycznych stwarzając tym samym niepowtarzalny klimat wnętrza. Do dyspozycji gości jest barek. Statek otrzymał nowe, wyższe relingi, zainstalowany trwale, na rufie, grill oraz żurawik z szalupą ratunkową. Na statku znajdują się dwie kabiny sanitarne.

Parametry statku: długość - 20 m, szerokość - 3,94 m, wysokość - 3,40 m, max. liczba osób -  60
Statek zbudowany został w roku 1884 w stoczni Danziger Schiffswerft & Kesselschmiede Feliks Devrient & Co. w Gdańsku. Przez pierwsze 36 lat pływał pod banderą Królestwa Prus. W roku 1920 przekazany został wraz z całą flotyllą lodołamaczy Radzie Portu i Dróg Wodnych Wolnego Miasta Gdańska i nosił specjalną polsko-gdańską banderę. Od 1939 do 1945 r. statek znajdował się we władaniu Głównego Zarządu Dróg Wodnych III Rzeszy Niemieckiej i nosił banderę Niemiec hitlerowskich. W marcu 1945 uczestniczył w ewakuacji ludności Gdańska, przepłynął drogą morską do Kilonii i Hamburga, gdzie po zakończeniu wojny został przejęty przez władze okupacyjne Wielkiej Brytanii. Do 1947 roku pływał pod banderą brytyjską jako holownik portowy i lodołamacz w Hamburgu. Następnie, przekazany Polskiej Misji Morskiej, odbył powrotną drogę morzem do Gdańska, gdzie pozostawał początkowo we władaniu Urzędu Morskiego, a następnie przekazany został administracji dróg wodnych śródlądowych – Państwowemu Zarządowi Wodnemu w Tczewie. Skierowany do stoczni w Pleniewie, wyremontowany, rozpoczął ponownie służbę na dolnej Wiśle, tym razem pod banderą polską
                       czytaj więcej >>>>>